Och nu rullar det på

Jobbet har börjat och det känns väl inte allt för kul. Tyvärr. Motivationen tryter och jag drömmer mig bort konstant.

Vart går mina drömmar? Jo till hus, hus, hus, hus.
Önskan är enorm om att få hitta ett eget litet hus. Men just nu ser det inte så ljust ut. Jag och min sambo har letat hus i över ett år. Och vi vet vad vi vill ha. Verkligen. Men antingen är det på fel ställe eller så är det alldeles för dyrt. Och besvikelsen är enorm varenda gång.

Och hur hade jag då inrett till jul i mitt hus? Jo precis så här!

Bilden är hämtad från http://blogg.vk.se/annikas-inredning/2008/12/16/en-rod-jul-125944

 

Det röda är återkommande i nästan allt men ej överdrivet. Dessutom är basen vitt så man kan variera sig i oändlighet. Möblerna är av det gamla snittet men ändå otroligt vackar och nätta. Jag älskar när man är blandad. Ja, exempelvis duken på bordet. Är det en duk eller är den helt enkelt en diskhandduk? Vackert och så jäkla enkelt.

En annan inspirationsbild

Bilden är hämtad från http://www.skonahem.com/inspirerande-hem/hemreportage/vit-jul-i-nora/

 

Fantastiskt reportage. Vilket hem. Den känslan jag får av att titta på dessa bilder är precis den känslan jag vill ha när jag stiger upp på morgonen i mitt hus och borrar ner fötterna i mitt lammskinn nedan för sängen. Det svala blå som kontrasterar mot det vita (återigen). Men här med något mer modern tappning. Vackert så det förslår.

Drömmen hos mig är att få bo som barnen i Bullerbyn. Uppväxt med serien och än en gång den här känslan av att få vara del av både gemenskapen men även omgivningarna ger mig ro.

Nu kallar vardagen och dagdrömmarna får stå åtsidan. Ett tag till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0